Tijdens deze bijeenkomst is er altijd wat ruimte voor eigen inbreng of het bespreken van knelpunten. Deze keer heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een presentatie te geven over mijn bevindingen omtrent het curriculumanalyse deel A zover. Reden hiervoor was om informatie te delen en hopelijk wat inbreng vanuit het team te kunnen krijgen.
De reacties waren positief en iedereen vond het goed om te zien dat er gestructureerd naar het curriculum gekeken wordt. Ook vonden diverse collega's het goed dat er onderbouwing d.m.v. literatuur was. Tijdens de feedbackronde kwam ook naar voren dat ook andere collega's regelmatig gemengde gevoelens hebben omtrent de theoretische BKS toetsing. Echter wil men vanuit Mazda Motor Nederland graag vasthouden aan de BKS toetsing omdat deze in de gehele Nederlandse automotivebranche gerespecteerd wordt.
Niettemin werd er wel voorgesteld door te gaan met de analyse en met een goed alternatief curriculum te komen. Dat biedt dus perspectieven en kansen voor ons team. Ook het feit dat sommige trainingen een sterke theoretische insteek hebben, terwijl het beoogde curriculum juist praktische dient te zijn, werd goed ontvangen door het team. Ook vanuit Mazda werd alsnog bevestigd dat wij vrij zijn de trainingen anders in te vullen indien dat nodig is. Kortom, we krijgen dus vanuit Mazda goedkeur of een aantal trainingen te herontwerpen zodat zij meer praktijkgericht worden.
Hoewel het curriculumanalyse nog niet klaar is, werden de bevindingen zover goed ontvangen door het team en Mazda Motor Nederland. Belangrijk daarbij is het feit dat het team en Mazda Motor Nederland open staan voor veranderingen.
Wordt vervolgd.....
(Klik hier voor presentatie)
Goede actie om pro-actief nu al je bevindingen in je team te delen en hen er zo bij te betrekken. Ook de manier waarop je je ervaringen beschrijft zoals in dit blog, helpt je om het ontwerpproces inzichtelijk te maken. Hou dit vol en dan ga je daar profijt van hebben bij het self-assessment aan het einde van LA2.
BeantwoordenVerwijderen