dinsdag 5 januari 2016

Literatuurlijst_LA2 en LA1_versie 1

Literatuurlijst LA2:

Akker, J. van den., Boer, W. de., Folmer, E., Kuiper, W., Letschert, J. & Thijs, A. (2009). Leerplan in ontwikkeling. Enschede: Stichting leerplanontwikkeling (SLO).

Akker, J. van den., Fasoglio, D. & Mulder, H. (2008). A curriculum perspective on plurilingual
education. SLO (Netherlands institute for curriculum development). Geraadpleegd op: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/source2010_forumgeneva/slo_persp2010_en.pdf

Biggs, J. (2012). What the student does: teaching for enhanced learning. Higher Education Research & Development , 31. DOI: 10.1080/0729436990180105

Biggs, J. & Tang, C. (2011). Teaching for Quality Learning at University Buckingham. Geraadpleegd op: https://books.google.nl/books?hl=nl&lr=&id=VC1FBgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1 &dq=Biggs, +J.+%26+Tang,+C.+(2011)+Teaching+for+Quality+Learning +at+University+Buckingham:+ Open +University+Press&ots=E6ALoI9IRr&sig=dY7XrRQDWrlmX-N5Jd6hvTfowjI#v =onepage &q&f =false

Blankenzee-de Boer, S. (2013). Diep leren in het hoger onderwijs; Toetsing, leeruitkomsten, intenties en het handelen van docenten bij een universitaire bacheloropleiding. (masterthesis Universiteit van Amsterdam). Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.

Literatuurlijst LA1:

Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: Psychologie van de optimale ervaring. Amsterdam: Boom.

Fransen, J (2015). Teaching, Learning & Technology; instrumentatie van betekenisvolle interacties. Rotterdam: Hogeschool Inholland.

Furedi, F (2011). De terugkeer van het gezag. Waarom kinderen niets meer leren. Amsterdam: Meulenhoff.

Hubers, S (2003). Individuele Leertheorieën en het leren onderzoeken in de Tweede Fase (proefschrift aan de Technische Universiteit Eindhoven). Eindhoven: Technische Universiteit Eindhoven.

Jellema, F (2015). U vraagt, wij draaien? Beelden over gepersonaliseerd leren.
In, Onbegrensd leren (79-89). Geraadpleegd op http://hh.surfsharekit.nl:8080/get/smpid:52713/DS1

Klarus, R., Lodewijks, H., Ros, A.,  Sluijsmans, D., Wijnen, W., Wolf, H.C. de. & Zuylen, J (2013). Gepersonaliseerd leren, waarom en hoe? Tilburg: MesoConsult.

Marquenie, E., Opsteen, J., Brummelhuis, A. ten. & Waals, J. v. d. (2014). Elk talent een kans; Verkenning van gepersonaliseerd leren met ICT. Utrecht: Project Leerling 2020.

Noort, R. v. & Wijngaarden, P. v. (2008). Verbinding als kern van een duurzame samenleving.
Develop,3, 97-104.

Ryan, R. & Deci, E. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contempory Educational Psychology, 25, 54-67.

Ros, A., Castelijns, J., Loon, A. van. & Verbeeck, K. (2014). Gemotiveerd leren en lesgeven; de kracht van intrinsieke motivatie. Bussum: Coutinho.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten