Literatuurlijst LA2:
Akker, J. van den., Boer, W. de., Folmer, E., Kuiper, W., Letschert,
J. & Thijs, A. (2009). Leerplan in ontwikkeling. Enschede: Stichting
leerplanontwikkeling (SLO).
Akker, J. van den., Fasoglio, D. & Mulder, H. (2008). A curriculum perspective on
plurilingual
education.
SLO (Netherlands institute for curriculum development). Geraadpleegd op:
http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/source2010_forumgeneva/slo_persp2010_en.pdf
Biggs, J.
(2012). What the student does: teaching for enhanced learning. Higher Education
Research & Development , 31. DOI: 10.1080/0729436990180105
Biggs, J.
& Tang, C. (2011). Teaching for Quality Learning at University Buckingham. Geraadpleegd
op:
https://books.google.nl/books?hl=nl&lr=&id=VC1FBgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1 &dq=Biggs, +J.+%26+Tang,+C.+(2011)+Teaching+for+Quality+Learning +at+University+Buckingham:+ Open +University+Press&ots=E6ALoI9IRr&sig=dY7XrRQDWrlmX-N5Jd6hvTfowjI#v =onepage &q&f =false
Blankenzee-de Boer, S. (2013). Diep leren in het hoger onderwijs; Toetsing, leeruitkomsten, intenties
en het handelen van docenten bij een universitaire bacheloropleiding.
(masterthesis Universiteit van Amsterdam). Amsterdam: Universiteit van
Amsterdam.
Literatuurlijst LA1:
Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: Psychologie van de optimale ervaring. Amsterdam: Boom.
Fransen, J (2015). Teaching,
Learning & Technology; instrumentatie van betekenisvolle interacties. Rotterdam:
Hogeschool Inholland.
Furedi, F (2011). De terugkeer
van het gezag. Waarom kinderen niets meer leren. Amsterdam: Meulenhoff.
Hubers, S (2003).
Individuele Leertheorieën en het leren onderzoeken in de Tweede Fase (proefschrift
aan de Technische Universiteit Eindhoven). Eindhoven: Technische Universiteit
Eindhoven.
Jellema, F (2015). U vraagt, wij draaien? Beelden over
gepersonaliseerd leren.
In, Onbegrensd leren
(79-89). Geraadpleegd op http://hh.surfsharekit.nl:8080/get/smpid:52713/DS1
Klarus, R., Lodewijks, H., Ros, A., Sluijsmans, D., Wijnen, W., Wolf, H.C. de.
& Zuylen, J (2013). Gepersonaliseerd leren, waarom en hoe?
Tilburg: MesoConsult.
Marquenie, E., Opsteen, J., Brummelhuis, A. ten. &
Waals, J. v. d. (2014). Elk talent een
kans; Verkenning van gepersonaliseerd leren met ICT. Utrecht: Project
Leerling 2020.
Noort, R. v. & Wijngaarden, P. v. (2008). Verbinding als
kern van een duurzame samenleving.
Develop,3, 97-104.
Ryan, R.
& Deci, E. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions
and new directions. Contempory Educational
Psychology, 25, 54-67.
Ros, A.,
Castelijns, J., Loon, A. van. & Verbeeck, K. (2014). Gemotiveerd leren en lesgeven; de kracht van
intrinsieke motivatie. Bussum: Coutinho.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten